درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • تیم یعنی لیورپول
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پژوهشگاه ادبیات و آدرس pazhooheshgah.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. باتشکر.سید مهدی احمدی .مدیریت وبلاگ





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 1
بازدید کل : 682
تعداد مطالب : 6
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



پژوهشگاه ادبیات




با سلام.

ممنون از شماکه این وبلاگ را برگزیدید.من به عنوان نویسنده ی وبلاگ،از شما خواهش میکنم که برای بالا رفتن امتیاز این وبلاگ ،درنظر سنجی ها شرکت کرده و از طریق بخش نظرات هر مطلب و یا جعبه ی پیام،انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود را با ما در میان بگذارید.

ویا اگر خواستید در جریان تغیرات وبلاگ موثر باشید،در وبلاگ عضو شوید.

               ممنون.



چهار شنبه 17 خرداد 1398برچسب:, :: 10:36 ::  نويسنده : مهدی

 

خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین حافظ شیرازی (حدود ۷۲۷۷۲۹ هجری قمری)، شاعر بزرگ سده هشتم ایران (برابر قرن چهاردهم میلادی) و یکی از سخنوران نامی جهان است. بیش‌تر شعرهای او غزل هستند که به غزلیات حافظ شهرت دارند.او از مهمترین تاثیرگذاران بر شاعران پس از خود شناخته می‌شود.در قرون هجدهم و نوزدهم اشعار او به زبان‌های اروپایی ترجمه شد و نام او بگونه‌ای به محافل ادبی جهان غرب نیز راه یافت.هرساله در تاریخ ۲۰ مهرماه مراسم بزرگداشت حافظ در محل آرامگاه او در شیراز با حضور پژوهشگران ایرانی و خارجی برگزار می‌شود.در ایران این روز را روز بزرگداشت حافظ نامیده اند.
حافظ شیرازی

آرامگاه حافظ
نام اصلی
خواجه شمس الدین محمد بن بهاءالدّین شیرازی
زمینه کاری
ملیت
زادروز
مرگ
جایگاه خاکسپاری
در زمان حکومت
رویدادهای مهم
یورش محمدمبارزالدین حکمرانکرمانویزد
لقب
لسان غیب
پیشه
عارف
سبک نوشتاری
دیوان سروده‌ها
تخلص
حافظ
مدرک تحصیلی
حافظ کلقرآن
دلیل سرشناسی
چیره‌دست‌ترین غزل‌سرای پارسی
اثرگذاشته بر

 



چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:, :: 10:17 ::  نويسنده : مهدی

روزی،چند قور باغه در جنگل قدم می زدند که ناگهان،دوتا از آنها درگودالی عمیق افتادند. سایر قورباغه ها به آندو گفتند:این گودال خیلی عمیق است.دیگر امیدی به زنده ماندنتان نیست.ولی دوقورباغه تسلیم نشدندو سعی کردنداز گودال بالا بروند.قورباغه ها همینطور به آندو می گفتند:این گودال خیلی عمیق است .چاره ای جز مرگ ندارید. آنها اینقدر این جمله را تکرار کردند که بالاخره یکی از قورباغه ها تسلیم شدوخودرا رها کرد و درته گودال افتاد.ولی آن یکی امید خود را از دست نداد و به بالا رفتن ادامه داد.در حقیقت،هر چه بقیه ی قورباغه ها می گفتند:چاره ای جز مرگ نیست،قورباغه مصمم تر می شد و با سرعت بیشتری بالا می رفت تا اینکه بالاخره توانست از گودال بیرون بپرد.وقتی قورباغه ها از او پرسیدند:چگونه این کار را کردی؟،متوجه شدند که قورباغه ناشنواست وخیال می کرده درتمام مدت،بقیه ی قورباغه ها دارند او را تشویق میکنند.                                          



یک شنبه 13 فروردين 1386برچسب:قدرت کلمات, :: 20:57 ::  نويسنده : مهدی

بازهم تنگ ماهی،دل تنگ عید شدکه دوباره انسان ها برای چند دقیقه هم که شده ،فقط به او خیره شوند اما باز هم شما به خاطر ماهی هااین کار را می کنید؛نه به خاطر تنگش .خودتان بهتر از هر کسی می دانید که این تنگ زبان بسته را بعد از 13به در،کجا می گذارید؟در انباری،پشت درختان حیاط،یا....



یک شنبه 13 فروردين 1386برچسب:, :: 20:43 ::  نويسنده : مهدی

شاید برای شما درس ادبیات فارسی خیلی جالب نباشد؛لذا در این وبلاگ سعی شده مطالبی جالب   درباره پیشینه ی ادبیات و زبان فارسی ازجمله داستان های شاهنامه ،گزیده ی اشعار شاعران معاصر و پیش از آن قرار داده شود تا شما ازاین درس لذت ببرید. 



دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, :: 12:8 ::  نويسنده : مهدی

سلام به همه ی دوستداران ادبیات فارسی،امیدوارم از امکانات و مطالب وبلاگ لذت ببرید.



دو شنبه 7 فروردين 1398برچسب:, :: 11:52 ::  نويسنده : مهدی

صفحه قبل 1 صفحه بعد